Tilbakemeldinger

Tilbakemelding fra Firmatur på Hotel i San Remo Mai 2023

Tusen takk for all hjelp til planlegging av vår Firmatur. Alt gjekk etter planen og det blei ei fin oppleving for alle saman.

Vingard og guida tur til Dolgeagua – Ei fantastisk oppleving- flott by, og utrolig kjekk vinsmaking. Vingarden var imponerande fin. Masse mat, nydelig vin, akkurat passe omvising og ein trivelig stemning.

All honnør til flotte Roberta.  Ho var ein fantastisk guide, leste behovet vårt ut i fra alder og interesse. Anbefales!

Restaurantene – nydelig mat – alle blei mette og vel så det.

Hotellet – nydelig hotell, med framifrå service.  Takknemlig for at dei opna frukost servering tidlegare, slik at vi fekk frukost avreise dagen.

Tusen takk for flott samarbeid og framifrå jobb slik at vi fekk ein minnerik tur saman med kollegaer med følgje. Kan absolutt anbefale deg videre. Tusen takk!

Tilbakemelding Mai 2023 fra Klosterhotel i Amalfi

Vel hjemme igjen etter en fantastisk uke i vårt kjære ferieland Italia!

Vi var først tre dager i Sorrento, hvor vi tok utflukter til Capri og Pompeii. Har vært på begge stedene tidligere, men da med ungene, så det ble en litt annen opplevelse denne gangen.

Fra Sorrento tok vi buss langs Amalfikysten, det var en nydelig tur. Våre venner ante jo heller ikke denne gang hvor ferden bar. Når vi ankom hotellet i Amalfi ble mine gjester over seg av begeistring. Det gjorde jo meg litt stolt!

FOR et fantastisk sted! Ja, rommene er ikke nye og moderne, men veldig passende og riktige til stedet. Og gullende rent! Det manglet ingenting på badet heller. Det var helt nydelig. Og så deilig når vi fikk balkonger,😊takk for at du pusha på det.

Du spurte om basseng/ solstoler. Det var helt nydelig. Når jeg spurte i resepsjonen om de hadde noen håndklær vi kunne ta med oss ned dit, fikk jeg beskjed om at det var det der nede. Og helt riktig, vi kom ned og ble møtt av en sjarmerende, sporty ung mann som nok allerede visste vi kom😅han sto klar med fire havblå håndklær!

Det var også mulig å nyte en øl eller prosecco der, og det benyttet vi oss selvfølgelig av.

Frokostbuffeten var faktisk av de bedre. Det var de helt typiske tingene som skinke, mortadella en type salami og et par oster. Yoghurt og korn, maaaange forskjellige juicetyper i små flasker. Mye fersk frukt, deilig brød(fint) med sprø skorpe. Eggerøre, kokt egg og bacon, sikkert mer òg- husker ikke.

OG FANTASTISKE KAKER! Jeg pleier vanligvis ikke spise kake til frokost, men SÅ at de var gode 🤣jeg spiste verdens beste sitronkake, det er jeg sikker på! De passet på oss med kaffe og ryddet hele tiden. Upåklagelig servise👍. Det var helt supert.

Personalet var veldig hjelpsomme og imøtekommende. Og den utrolig koselige bakgården/atriumet – det ble noen gode drinker der kan du si, – mikset av min favorittmann på stedet.

Nå har jeg brukt deg to ganger, og kommer nok igjen😊.

Mine planer for neste år er enda lenger sør, rundt Bari.

Vi var veldig fornøyde alle fire. Tusen takk!

Fra en storfamilie som leide Villaen på «Vingård ved Firenze» Juli 2022

Hei Elisabeth! Vi hadde det fantastisk fint både på hotellet i Firenze og på vingarden. Dei som dreiv vingarden var serviceinnstilte og hjelpsomme.
Vi gjorde ei tabbe med å ikkje ha leigebil, men ellers eit flott og kjekt opphald.

Beste helsing Petter

Tilbakemelding fra kunde Juni 2022 – Historisk hotel mellom Firenze og Arezzo

Vi er særdeles godt fornøyd med oppholdet på hotellet, flott rom, nydelige omgivelser og en utpreget serviceinnstilt vertinne/stab. Gode restaurantanbefalinger og god tid til frokost ute i det fri. Eneste å utsette på var at vi ikke hadde flere feriedager å bruke der😊

Tilbakemelding fra «Firma på tur til Vingård ved Gavi i Piemonte» Mai 2022

Hei Elisabeth! Vil bare takke for et fantastisk opphold på vingården i Gavi og ikke minst aktivitetene du anbefalte. Som nevnt på telefon har vi vært på mange firmaturer til bla Lofoten, Svalbard og Island men ifølge mine kolleger er dette den beste turen vi har hatt.

Sykkelturen mellom vinranker og fantastisk natur var definitivt et av høydepunktene. Vil samtidig takke for veldig god oppfølging i forkant av reisen og for at du i tillegg har vist stor interesse for å høre om reisen svarte til våre forventninger. Vi vil definitivt anbefale dere som reisearrangør 👏😁

Mvh Geir hos Schiedel Skorsteiner AS

Tilbakemelding fra «Firma på Tur» Mai 2022

Kunden var veldig fornøyd med Borgo dei Conti. Vertskapet der med Angela i spissen var veldig bra, profesjonelt og hyggelig. Stedet i seg selv er helt amazing! Deilige romslige rom med gode senger, rommene skal pusses opp i 2022- slik at de blir like flotte og på samme standard som resten av det flotte hotellet. Spennende og flotte fellesarealer med flere steder der gjestene kan slappe av, man har lyst til å tilbringe tid på hotellet.

Maten og vinen MEGET bra! Særdeles gode Umbria viner.

Alt i alt- helt topp og hver stjerne verdig!

Tilbakemelding Bryllup på Gammel Vingård ved Certaldo Oktober 2021

Pizzakveld: stor suksess med nydelig mat

Middag Torsdag: veldig god mat, men burde vært en eller to servitører i tillegg til kokken

Bryllupsmaten: utrolig god mat, servitørene og «hovmesteren» var veldig flinke og observante

Rommene:

Alle var utrolig fornøyde, leiligheten vi hadde passer perfekt å ha barn i da alt var på samme nivå (soverom vegg i vegg, stue og kjøkken rett utenfor)

Veldig behagelig sted å leie da de ansatte ikke var masete eller kravstore til oss som gjester!
Tusen takk for et nydelig bryllup. Det ble bedre enn vi noen gang hadde sett for oss. Jeg fikk ikke sagt takk til catering selskapet, maten var helt nydelig!! Igjen, tusen takk for all hjelpen.

Hilsen Thea og Asbjørn.

Tilbakemelding fra «Kunde på Spahotel ved Asti i Piemonte» Oktober 2019

Vi hadde et fantastisk opphold og damene (som ikke visste hvor de skulle) ble meget fornøyde!

Vi booket Spa/massasje, vinkurs med hotellets Sommelier (Davide) og El-sykler som tok oss

Til Santurio De Crea hvor vi spiste en herlig lunsj. Vi benyttet oss også av restauranten på hotellet

som har en Michelin-stjerne (til 1/3 av prisen i Norge). Hotellets service og rom var heller ingenting

å utsette på.

Kommer til å anbefale plassen og Opplev Italia til venner og bekjente.

Tilbakemelding fra Bryllup sommer 2018 på Vingård ved Certaldo i Toscana

Tusen takk for at du bidro til å gjøre bryllupet vårt til en så fantastisk opplevelse!

Vi er veldig godt fornøyd med servicen du har gitt oss! Det har hele tiden vært lett å komme i kontakt med deg når vi har hatt behov for det, og du har gitt tydelige beskjeder når du har vært bortreist, så vi har visst når det ev vil ta lengre tid å få svar.

Du forsto kjapt hva vi ønsket, hvordan vi ønsket ting, og hjalp oss med å finne gode løsninger hele veien. Vingården var jo helt fantastisk, både uteområdene, servicen, rommene og maten var veldig bra! De var også veldig lette å samarbeide med og lot oss få gjøre mye som vi ville, som å pynte til 17.maifeiringen og henge opp lyslenker. Vi likte veldig godt hvordan det ble lagt opp til å benytte de ulike områdene på vingården for de ulike «eventene», som at pizzakvelden var ute mellom trærne, vielsen på plenen, aperitiffen på sletta med utsikt utover dalen og middagen på hellene bak huset. Alt virket gjennomtenkt, med sol/solnedgang og praktiske hensyn! Catering, hår/make-up, fotograf, blomster og DJ var vi også godt fornøyde med.

Prismessig er vi også fornøyde, hvor prisoverslagene vi fikk i første tilbud var det vi trengte å forholde oss til, uten ubehagelige prisstigninger eller ekstrakostnader underveis. Sånn sett ble første budsjett ganske likt siste regnskap. Vi har virkelig inntrykk av at du hele tiden har hjulpet oss å få gode priser, uten at det skulle gå utover kvaliteten, og det er vi takknemlige for.

For oss var det vanskelig å vite hva man egentlig bør tenke på i planleggingen av et bryllup. Der syns vi det var veldig godt å ha med deg, som kunne komme med forslag og tilbud om det var ting vi ikke hadde tenkt på. Vi har aldri arrangert noe som har vært halvparten så stort en gang, og det er mye takket være deg at alle våre 80 gjester har vært så fornøyd med hele arrangementet! Gjestene våre snakker så mye om Italia-turen og hvor vellykket alt var!

Hele reisen var en fantastisk opplevelse, som både vi og gjestene våre kommer til å leve veldig lenge på 😊

Vi har anbefalt deg videre til venner og venners venner, så kanskje noen har tatt kontakt allerede

Tilbakemelding kunde på Vingård ved Gavi i Piemonte vår 2018

Nå er vi tilbake fra et flott opphold på vingården ved LÒstelliere.

Frokosten var over all forventning (sammenlignet med tidligere erfaringer i Italia) og omvisning i vinkjelleren med vinsmaking var både interessant og hyggelig.

Personalet var smilende og blide og veldig behjelpelig. Vi bestilte taxi en kveld og det var ikke noe problem.

Tusen takk for god hjelp på forhånd. Alle er strålende fornøyde.

Gruppe 8 personer som reiste til vingården i Mai 2018

Nå er vi tilbake etter et flott opphold på Vingården ved Gavi i Piemonte. Det var et vakkert sted med en nydelig hage, fine rom og god mat, og det var på alle måter en vellykket tur. Vi ble tatt veldig godt imot ved ankomst, og fikk servert en nydelig lunsj med like god vin til. Første kvelden spiste vi middag på restauranten på hotellet og det var et fantastisk måltid med vinpakke til.

Frokosten var over all forventning (sammenlignet med tidligere erfaringer i Italia), og omvisning i vinkjelleren med vinsmaking var både interessant og hyggelig. Personalet var smilende og blide og veldig behjelpelig. Tusen takk for god hjelp på forhånd. Alle er strålende fornøyde.

Tilbakemelding fra 60 års Jubilanter på Vingård ved Firenze September 2016

Da er vi tilbake etter et fantastisk opphold på vingården . Atmosfæren, servicen og maten var upåklagelig. Og vi var veldig heldige med været så det ble morgenbad hver dag. Vinsmakingen var en opplevelse

Anbefalingen din på hotellet i Roma var helt super. Roma er en nydelig by.
Så igjen, tusen takk!

Tilbakemelding fra Brudepar på Vingård ved Firenze og 5 stjerners hotel på Elba sommeren 2016

Reisen var helt fantastisk!
Vi falt veldig for vingården med en gang 🙂

Tilbakemelding fra familie på 4 stjerners hotel på Elba sommeren 2015

Vi hadde en fin og avslappende uke på Elba. Både beliggenhet, fasiliteter og service var veldig bra. Vi holdt hos mest på hotellområdet, men tok en båttur en dag. Varmen gjorde at det var fint å være nær havet. Det fint å også har tilgang til fasilitetene på nabohotellet, da fikk man litt variasjon.
Maten var topp og de var flinke til å tilpasse maten etter barnas ønsker. Likevel litt krevende middagssetting med små barn. Det blir lenge for dem å sitte og vente til voksne har spist 5 retter og de var litt for liten til barneklubben på kveldstid.
Veldig bra service fra serveringspersonale! De balanserte fint mellom en litt formell setting og uformelle holdning ift både oss og barna.

Tilbakemelding fra Familie på 5 stjerners hotel på Elba sommeren 2015

Vi har det helt fantastisk her! Nyter hvert minutt! Stedet og de som jobber her er en perle. Familierommet er perfekt for oss fire. Maten fantastisk!
Noe av det jeg liker best er at vi har «faste» solsenger. Her trenger men ikke løpe ned om morgenen for å sikre seg en solseng … Nydelig og veldig avslappende.
Hotellet i Pisa var også veldig bra. Alt har gått fint og vi er veldig fornøyde!
Tusen takk Elisabeth!

Tilbakemelding fra firma på reise til Vingård i Chianti Mai 2015

Takk for et flott opplegg. Det var perfekt fra start til mål. Alle var meget fornøyde. Vi hadde en meget serviceinnstilt bussjåfør så alt gikk helt knirkefritt.
Takk for innsatsen.

Tilbakemelding fra vennepar på reise til Piemonte og Ligurekysten mai 2014

Torsdag 5 mai satte vi kursen for Italia med store forventninger til oppholdet og håp om mange nye inntrykk. To netter på vingården L’Ostelliere var en positiv opplevelse fra ankomst til avreise. I rolige og landlige omgivelser fikk vi all den service vi kunne forvente, god mat og utsøkte viner. Store og fine rom. En virkelig god start på vår lille rekreasjonstur. Spennende var det derfor å forflytte seg til klosteret i Mognelia. Opplevelsen her var ikke noe mindre god. Roen, krydret med lyden fra kirkeklokkene på dagtid var bare sjarmerende, spesielt når vi kunne starte dagen med en utsøkt frokost basert på produkter som var laget i klosteret. Fint og benytte klosteret som overnatting, litt tilbaketrukket i rolige omgivelser med kort vei til restauranter og bademuligheter. Vi avsluttet i Bergamo med godt sentralt beliggende hotell og turen ble avsluttet med middag på torvet i gamlebyen i Bergamo.

Mye av grunnen til at dette for oss ble en god opplevelse, var at Opplev Italia sitter inne med gode kunnskaper om de stedene de formidler og derfor leverer gode anbefalinger til sine kunder. Dette har vi også erfart gjennom tidligere bestillinger gjennom Elisabeth.

Par på reise i Piemonte for å feire 40 års bryllupsdag, 2014

Vi er veldig fornøyd med det opplegget for vår 40-års bryllupsdagsfeiring som Opplev Italia la opp til.

Med utgangspunkt i vårt ønske  om Milano først og Piemonte deretter var det et veldig godt forslag du kom med om å ta to netter ved Comosjøen til slutt. Et nydelig sted og kort vei til Malpensa hvor vi skulle ta fly hjem.

Alle overnattingsstedene var veldig bra. Hotellene i Milano, Alba og Como var alle veldig hyggelige, og med god og personlig service. Og vingården «din» i Gavi var en innertier, med flott beliggenhet, hyggelig betjening og en meget bra restaurant. Vi satte også stor pris på din personlige hilsen, en flaske prosecco som ble overlevert oss ved ankomst, sammen med en gratulasjonshilsen.

Vi anbefaler Opplev Italia på det varmeste, både vingården og evnen til å sette sammen et program for en gitt anledning.

Tilbakemelding fra kunde på 3 dagers Vincamp på Vingård ved Firenze september 2014

Via Opplev Italia meldte jeg meg på en ukes opphold på Vingården ved Firenze i distriktet Rufina i Toscana. Jeg ble møtt på flyplassen med privat transport som kjørte meg til vingården. Der fikk jeg være med på en tre dagers vin-camp som startet mandag 22. september 2014. Stedet er et hotell og en vingård på høyden ovenfor byen Rufina. Jeg ble innlosjert på annekset Casanova som ligger ca. 300 meter (i luftlinje) ovenfor Casabella hvor resepsjon og frokostsal ligger. Dagen før vin-campen skulle begynne ble jeg bedt om å møte direktøren i resepsjonen. Vi dro ned til byen Rufina hvor den årlige vinmessen for distriktet gikk av stabelen. Her møttes nesten alle produsentene i Chiantia Rufina området som presenterte sine viner. Her var det smaking, og jeg fikk smake på mange av dem. Om kvelden var det middag på stedes egen restaurant.

Etter frokost første dagen begynte med omvisning, læring om vinsmaking, og ikke minst smaking. Forskjell på ulike årganger av samme vin var for meg en ny læring. På denne campen var vi en svært liten gruppe. Det var en ung italiensk mann som skulle jobbe som guide på gården, og så var det en ung mann fra Japan som studerte italiensk i Bologna. I tillegg holdt han på med en vinkelnerutdanning, og bisto som guide i forhold til japanske gjester. Lunsjen hadde vi på bodegaen med smaking av ulik vin til ulik mat etterfulgt av omvisning på gården og i vinkjelleren. Når var gruppa utvidet med et par fra Japan og et fra Kina. Så var det fri fram til middag på restauranten med ulik vin til ulik mat. Andre dagen begynte vi ute på vinmarkene. Det å høste druer var uvant jobb for en som til daglig sitter på kontor. Lunsj på Casabella med hele ledelsen på vingården, og deretter å følge druene fra vinmarken til de lå til gjæring på tankene. Igjen avslutning med en fireretters middag med tilhørende vin til.  Siste dagen på campen høstet vi druer som skulle bli til vin Santo. En søtvin. Den ligger til lagring fram til februar før den presses. Igjen ble det lunsj på Casabella. Nå ventet de en stor gruppe amerikanere, og jeg deltok på det jeg selv ønsket.Selv om den formelle campen var over etter dette ble jeg godt ivaretatt de resterende dagene jeg var der. Direktøren skulle på et møte i Firenze, og jeg fikk sitte på dit. Siste dagen var det en omvisning med den amerikanske gruppen som jeg også deltok på.  Jeg avsluttet besøket på vingården med å ta buss inn til Firenze hvor jeg var noen dager.

Tilbakemelding fra Lia barnehage, juni 2013

Vi vil takke for en superduper tur til Fattoria Lavacchio. For et nydelig sted ! Vingården var alt vi drømte om og litt til. Nydelige omgivelser, vakre rom og en fantastisk god stemning.

Vi ble møtt av en roseportal som førte oss inn til et område med stor plen, basseng og en patio. Hyggelig frokost spiste vi inne i en hyggelig frokostsal eller ute. Middagene våre spiste vi på restauranten rett nedi veien. Vi fikk god mat og hyggelig service.

Vi var også så heldige å få omvisning med vinsmaking på gården, det var både lærerikt og godt.

Takk til Elisabeth for god oppfølging under planlegging av turen og for mange gode tips.

Vi kan med glede både anbefale Elisabeth Haslum og Opplev Italia og det vakre stedet Fattoria Lavacchio hvis du tenker på å reise til Toscana. Hvis du ikke tenker på å reise til Toscana så tenk om igjen 🙂

All ros til Elisabeth og Opplev Italia!

Tilbakemelding fra Grete på vingård i Firenze, juli 2013

Det var fantastisk å være tilbake på vingården. Vi hadde deilige dager der hvor vi gikk turer oppover i høyden, gjennom vinranker og bare koste oss:)

Eneste som gården bør få tilbakemelding på er at de bør opplyse at de bruker private drosje som er en buss. Vi betalte 40 euro for en taxi fra Firenze og opp. Og jeg sa vi var 2 personer og så kommer det en buss som skal ha 100 euro ned. Neste gang vil jeg for min egen del booke taxien som kjører oss opp eller ha egen bil 🙂 Vi måtte ha maxi taxi sist da vi var 6 stk men nå var vi bare 2.

Men gleder meg allerede til neste gang.

Tilbakemelding fra kunde på rundtur på Sicilia, juli 2013

Vi hadde et kjempefint opphold på Sisilia. Takker for booking av  fine hotell. Hotellet i Palermo lå midt i smørøyet. Elsker denne «sjabby» byen med sine markeder, trange slitte smug og mye mer. Passelig med tre netter her. Taormina kunne vi vært lenger. Modica , fin by, men så den på en dag. Kunne kortet ned oppholdet her. Marsala, flott, og akkurat passe lenge der. Vi har kjørt rundt øye, og i innlandet. Dårlige veier, og dårlig skilting, gps’n ledet oss mye feil. Men vi hadde en flott ferie, med bading ,byliv, innlandet med Corleone, båttur til øyene vest for marsala. Kjørte i «gudfarens fotspor». Og vi var på Etna. Reiser gjerne tilbake til Sisilia, ei øy som er mer ekte enn «vanlig syden».

Tilbakemelding fra to par på Vingård ved Piemonte april 2013

Vi hadde en alle tiders tur. Vingården var veldig bra og betjeningen ga god service. Rommene var store, fine og rene. Fredagen tilbrakte vi på vingården med blant annet vinsmaking og omvisning i vinkjelleren. Vi fikk god hjelp i resepsjonen til å legge tilrette for ulike vingårdbesøk på lørdagen. Vi fikk en sjåfør som kjøre oss rundt hele dagen. Både fredag og lørdag spiste vi i restauranten, den var rett og slett fantastisk!!

Vi kommer gjerne tilbake 🙂

Tilbakemelding fra par som besøkte vingård ved Montefiesole og Herskapshus i Panzano, September 2012

Vi fløy til Pisa og kjørte rett til Fattoria Lavacchio, enkelt med god veibeskrivelse og GPS. Det var et veldig hyggelig sted, med trivelig betjening. Veldig hyggelig og hjelpsomme, både innehaversken og hun som sto i resepsjonen (fra Østeuropa et eller annet sted).  Store, gode rom, det eneste lille ankepunktet var belysningen. Så særlig at tanten min synes det kunne være litt mørkt. Vi spiste godt på restauranten nær ved om kvelden. På den siste dagen laget de god mat «hjemme». Det ble ikke noe pizzabaking pga et eller annet.  Vi kjørte en del rundt i egnen. Husker ikke navn på mange av de stedene vi besøkte, men det var mange sjarmerende gamle byer. Fikk med oss flere bryllup. Det var veldig fint for oss å besøke de byene som ikke var så store. Da «satt vi fra oss»  tanten min på torget med et glass vin og så travet OP og jeg rundt. Det fungerete godt. Selv om hun er sprek, er hun tross alt 84. Vi tok også toget til Firenze en dag, det ble varmt og slitsomt.  Varmen kom og det ble mye tråkking, og endeløse køer for Uffizi. Oppholdet på gården var vi veldig fornøyde med.

Vi dro så til Panzano, det var også et flott sted. Veldig deilig å sitte i hagen og nyte livet. Vi var glade for tipset med lommelykt, vi følte oss ikke trygge da vi gikk hjem om kvelden langs veien. Men vi hadde jo alle lyst på vin til middagen. OP og jeg var på vinfestival en ettermiddag i Greve, det var jo artig. Mye god vin, men også kjempegod håndkrem med olivenolje! Vi kjørte bl.a. opp til Lamole og videre over «fjellet», der var det nok ikke vanligvis så mye trafikk.

De to siste dagene var vi litt utenfor Viareggio. Ikke noe særlig hotell, men greit nok. Det var strålende vær, så det var deilig på stranden.

Det var en kjempefin og hyggelig tur, med masse gode tips fra deg. Jeg finner ikke kartet så jeg husker ikke alle stedene vi var innom, men det var mange utrolig sjarmerende byer. Det må jo være en forutsetning å ha bil når man reiser i Toscana. Da får man sett mye. Så tusen, tusen takk for at du ordnet og veiledet oss så bra.